luni, 29 octombrie 2012

INSTRUCTIUNI DE SECURITATE PENTRU ACTIVITATEA DE BIROU


  1. La sediul societatii  se vor pastra  numai piese de  mobilier (birouri, mese, scaune, cuiere, dulapuri, fisete, case de bani, etc.)  in perfecta stare de functionare  si astfel amplasate  (pozitionate) incit sa nu provoace accidente.
  2. Orice  obiect de birotica depistat ca defect, va fi reparat imediat; daca acest lucru nu este posibil, obiectul respectiv va fi retras la magazie (incuiat)  astfel incit sa nu se mai permita folosirea sa in stare defecta si a se elimina  posibilitatea producerii unui accident.
  3. Repararea  biroticii se va executa numai cu personal calificat de la unitati de profil  ( specializate) pe baza de comanda. Este interzisa repararea cu mijloace improvizate, cu personal neinstruit, in conditii care sa conduca la accidente.
  4. Orice fel de reparatii la instalatiile electrice (tablouri de siguranta, iluminat, prize, etc.), sanitare, de gaze, incalzire si altele  asemenea se vor  executa prin firme specializate, pe baza de comanda.
  5. Amplasarea birourilor de lucru, meselor, dulapurilor, scaunelor, se va face astfel incit sa se asigure o circulatie lejera, fara pericol de accidentare.
  6. Cablurile electrice de alimentare a aparatelor  electrice (lampi de  birou, calculatoare, radiatoare, etc.) precum si cablurile telefonice vor fi astfel amplasate  incit sa elimine posibilitatea  accidentarii (impiedicarea persoanelor). Periodic se va proceda la verificarea integritatii acestora si eliminarea oricarui pericol de electrocutare.
  7. Se interzice utilizarea oricaror echipamente electrice  prezentind defectiuni precum: prize sparte sau avariate  ca urmare a unor scurtcircuite, arcuri electrice, etc.;conductori neizolati sau avind izolatia deteriorata; radiatoare electrice improvizate si altele asemenea.
  8. Este interzisa  depozitarea sau amplasarea  provizorie la inaltime  (pe dulapuri, cuiere, etc.) a unor piese care, prin cadere, sa poata provoca accidente.
  9. Se interzice accesul la sediile societatii a persoanelor in stare de ebrietate  sau consumul bauturilor alcoolice in incinta. In situatiile in care are loc sarbatorirea  unui eveniment deosebit, consumul bauturilor alcoolice se va face cu aprobarea  conducatorului cu cel mai inalt grad,  limitat cantitativ, astfel incit in nici o situatie san nu se ajunga  la accidente de munca. Raspunderea in astfel de situatii revine in totalitate  conducatorului unitatii, care are obligatia de a supraveghea  buna desfasurare, fara incidente, a unor astfel de evenimente. In astfel de cazuri, conducatorul unitatii va parasi ultimul locul de munca  si numai dupa ce se va verifica, in prealabil, ca nu exista nici un fel de risc de producere a unor evenimente deosebite (incendiu, accidente, etc.).
  10. Pozitia de lucru la birou si amplasarea scaunului fata de masa de lucru se vor alege astfel incit sa asigure conditii de munca optime, cu siguranta deplina. Este interzis a se balansa scaunul de lucru sau  de a se sta  pe acesta  in conditii prezentind  risc de  accidente ( inclinat, etc.).
  11. La sediul societatii se va asigura un grad de curatenie, pe jos, in incaperile de lucru si pe culoare, holuri, grupuri sanitare , astfel incit sa nu existe pericol de alunecare. Vor fi indepartate imediat eventualele  coji sau  resturi ce pot conduce la cadere prin alunecare.
  12. Pardoselile din incaperi trebuie sa fie intretinute, iar urmele de ulei, apa, alte lichide, trebuie inlaturate pentru a se evita alunecarile. Trebuie semnalate si remediate urgent orice defectiuni in pardoseli (sparturi sau rupturi de linoleum, covoare, etc.)
  13. In situatii de inghet, polei (iarna), zona de  circulatie aferenta  sediului firmei va fi curatata de zapada sau gheata dupa caz, si se vor arunca pe jos materiale care sa elimine riscul de accidentare prin alunecare (nisip, sare si altele  asemenea)
  14. Fiecare angajat  trebuie sa cunoasca  si sa  aplice  normele de protectia  muncii si paza contra incendiilor  in birou  sau in incaperea in care isi desfasoara activitatea, precum si in alte zone in care are acces pentru rezolvarea  sarcinilor de serviciu sau pe timpul pauzelor de masa.
  15. Orice deplasare dintr-o incapere in alta  se va efectua atent,  cu fata inainte. Deschiderea usii se va executa lent pentru a nu accidenta  vreo persoana  aflata in incaperea alaturata, in imediata apropiere a ei.
  16. Circulatia pe scari  se va efectua respectindu-se  urmatoarele norme:
a)          deplasarea se face numai pe partea  dreapta;
b)          se va merge incet, unul dupa altul, in sir simplu;
c)          se va sprijini de mina curenta (balustrada), nu se va citi in timp ce se urca  sau coboara pe scari, nu se va aprinde tigara, nu se vor numara bani sau citi ziare sau documente, nu se va merge distrat, sarind cite doua sau trei trepte  deodata, etc.;
d)          vor fi indepartate  de pe trepte toate obiectele  care ar putea provoca alunecarea ( creioane,  cotoare sau coji de fructe, etc.).
  1. Cind trebuie luat un obiect aflat la inaltime, obligatoriu se va folosi o scara sigura. Este interzis sa se improvizeze  podete formate din scaune, cutii, sertare, asezate unele peste altele, deoarece,  nefiind stabile, se pot rasturna.
  2. La folosirea ascensoarelor, vor fi respectate urmatoarele norme:
a)          este interzisa  intrarea sau iesirea din cabina in fuga;
b)          este interzisa impiedicarea  functionarii normale a usii ascensorului;
c)          totdeauna se  intra  cu fata inainte in cabina;
d)          nu se va depasi sarcina maxima de transport a ascensorului, iar incarcaturab va trebui repartizata uniform pe platforma cabinei;
e)          se va semnala spre depanare orice defectiune  constatata la  ascensor.
  1. Usile cu geamuri si ferestre trebuie manevrate atent. Este interzis a se sprijini sau a se  impinge de partea de sticla a usilor sau ferestrelor.
  2. La iesirea din cladire, orice persoana  se va asigura in toate directiile pentru a  nu fi surprinsa de vreun mijloc de transport sau de masini care ies din garaj.
  3. In timpul programului, trebuie folosita  o  incaltaminte corespunzatoare pentru a se evita orice sursa de accident.
  4. Pentru protectia personalului care face curatenie, cioburile de sticla  trebuie depuse astfel incit sa poata fi usor  identificate de acest personal, de preferat fiind sa se lase la vedere, pe birou.
  5. Pentru ridicarea obiectelor, efortul  trebuie facut cu muschii picioarelor si nu cu muschii spatelui. Trebuie  evitate intinderile rapide  ale bratelor si intoarcerile  bruste.
  6. Atunci cind se foloseste un cutit de mina, foarfece, briceag, cutter, lama, etc. pentru taierea unei coli de hirtie, carton, sau sfori (si altele asemenea), operatiunea respectiva se va efectua cu atentie pentru evitarea pericolului de taiere (autoaccidentare  sau accidentarea unei alte persoane aflate in zona). Operatiunea respectiva se va efectua intr-un loc si in imprejurari lipsite de risc.
  7. Sertarele birourilor  se vor tine in mod normal in pozitia  inchis. Deschiderea lor se va face numai in conditii care sa nu provoace accidentarea persoanelor  aflate in trecere  prin zona.
  8. Se interzice  introducerea la locurile de munca  a unor substante periculoase, toxice, nocive (solventi, benzina, acizi, etc.).
  9. Transportarea si  montarea  accesoriilor pentru pregatirea personalului (flip-chart, tabla magnetica, smart-board, ecrane, retroproiectoare)  se va face cu deosebita atentie, pentru evitarea pericolelor de lovire- zdrobire a degetelor sau ce pot apare prin caderea acestora de la  inaltime.
  10. Este interzisa  desfasurarea  oricaror activitati  care nu au legatura cu serviciul si care pot conduce  la accidentarea altor persoane (utilizarea ustensilelor din trusa de machiaj, etc.).
  11. Salariatii care, pe linga activitatea de birou sunt trimisi in delegatie, pe teren, cu sau fara delegatie scrisa, vor fi instruiti asupra instructiunilor de  securitatea muncii pe timpul deplasarii, pe jos sau cu autovehiculele societatii.
  12. Toti angajatii sunt obligati  sa cunoasca si sa respecte instructiunile pentru utilizarea  instalatiilor electrice din biroul in care lucreaza ca si din alte zone  la care au acces pentru rezolvarea  sarcinilor de serviciu.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu