luni, 5 noiembrie 2012

Comitetul de Securitate şi Sănătate în Muncă


... este organul paritar constituit la nivelul angajatorului, în vederea participării şi consultării periodice în domeniul securităţii şi sănătăţii în muncă, astfel încât să fie respectate prevederile art.16 – 18 din Legea securităţii şi sănătăţii în muncă nr.319/2006, asigurând :
a) participarea lucrătorilor şi/sau reprezentanţilor acestora la discutarea tuturor problemelor referitoare la securitatea şi sănătatea în muncă;
b) primirea de către lucrători şi/sau reprezentanţii acestora a tuturor informaţiilor, în conformitate cu prevederile legale, privind riscurile pentru securitate şi sănătate în muncă, precum şi măsurile şi activităţile de prevenire şi protecţie atât la nivelul întreprinderii şi/sau unităţii, în general, cât şi la nivelul fiecărui post de lucru şi/sau fiecărei funcţii, precum şi informaţii provenind de la instituţiile de control şi autorităţile competente în domeniu.

1. Firmele care au mai mult de 50 de salariaţi trebuie să îşi constituie CSSM-ul (Comitetului de Securitate şi Sănătate în Muncă). – art. 57 din HG 1425/2006

2. Componenţa CSSM este reglementată în art. 58., art.62 şi art.63 din HG 1425/2006.

3. Reprezentanţii lucrătorilor în CSSM vor fi aleşi în baza art. 52-56 şi art. 59-60 din HG 1425/2006 şi trebuie să aibă minim studii medii, deoarece vor trebui trimiş la un curs de formare minimă în domeniul SSM (art.55 din HG 1425/2006)

4. Funcţionarea CSSM este reglementată în art. 65-66 din HG 1425/2006, din care am extras următoarele prevederi:
  • CSSM se întruneşte cel puţin o dată pe trimestru;
  • Ordinea de zi a fiecărei întruniri este stabilită de către preşedinte şi secretar, cu consultarea reprezentanţilor lucrătorilor, şi este transmisă membrilor CSSM şi inspectoratului teritorial de muncă cu cel puţin 5 zile înaintea datei stabilite pentru întrunirea comitetului;
  • Secretarul CSSM convoacă în scris membrii comitetului cu cel puţin 5 zile înainte de data întrunirii, indicând locul, data şi ora stabilite;
  • La fiecare întrunire secretarul CSSM încheie un proces-verbal care va fi semnat de către toţi membrii comitetului;
  • Secretarul CSSM transmite inspectoratului teritorial de muncă, în termen de 10 zile de la data întrunirii, o copie a procesului-verbal încheiat.

5. Cel puţin la începutul fiecărui an, Angajatorul trebuie să prezinte CSSM un raport scris care va cuprinde situaţia securităţii şi sănătăţii în muncă, acţiunile care au fost întreprinse şi eficienţa acestora în anul încheiat, precum şi propunerile pentru planul de prevenire şi protecţie ce se vor realiza în anul următor, conform art. 69 din HG 1425/2006.

6. Angajatorul trebuie să transmită raportul prevăzut la pct.5, avizat de membrii CSSM, în termen de 10 zile, inspectoratului teritorial de muncă.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu