... este organul
paritar constituit la nivelul angajatorului, în vederea participării şi
consultării periodice în domeniul securităţii şi sănătăţii în muncă, astfel
încât să fie respectate prevederile art.16 – 18 din Legea securităţii şi
sănătăţii în muncă nr.319/2006, asigurând :
a) participarea lucrătorilor şi/sau reprezentanţilor
acestora la discutarea tuturor problemelor referitoare la securitatea şi
sănătatea în muncă;
b) primirea de către lucrători şi/sau reprezentanţii
acestora a tuturor informaţiilor, în conformitate cu prevederile legale,
privind riscurile pentru securitate şi sănătate în muncă, precum şi măsurile şi
activităţile de prevenire şi protecţie atât la nivelul întreprinderii şi/sau
unităţii, în general, cât şi la nivelul fiecărui post de lucru şi/sau fiecărei
funcţii, precum şi informaţii provenind de la instituţiile de control şi
autorităţile competente în domeniu.
1. Firmele care au mai mult de 50 de salariaţi trebuie să
îşi constituie CSSM-ul (Comitetului de Securitate şi Sănătate în Muncă). – art.
57 din HG 1425/2006
2. Componenţa CSSM este reglementată în art. 58., art.62 şi
art.63 din HG 1425/2006.
3. Reprezentanţii lucrătorilor în CSSM vor fi aleşi în baza
art. 52-56 şi art. 59-60 din HG 1425/2006 şi trebuie să aibă minim studii
medii, deoarece vor trebui trimiş la un curs de formare minimă în domeniul SSM
(art.55 din HG 1425/2006)
4. Funcţionarea CSSM este reglementată în art. 65-66 din HG
1425/2006, din care am extras următoarele prevederi:
- CSSM se întruneşte cel puţin o dată pe trimestru;
- Ordinea de zi a fiecărei întruniri este stabilită de către preşedinte şi secretar, cu consultarea reprezentanţilor lucrătorilor, şi este transmisă membrilor CSSM şi inspectoratului teritorial de muncă cu cel puţin 5 zile înaintea datei stabilite pentru întrunirea comitetului;
- Secretarul CSSM convoacă în scris membrii comitetului cu cel puţin 5 zile înainte de data întrunirii, indicând locul, data şi ora stabilite;
- La fiecare întrunire secretarul CSSM încheie un proces-verbal care va fi semnat de către toţi membrii comitetului;
- Secretarul CSSM transmite inspectoratului teritorial de muncă, în termen de 10 zile de la data întrunirii, o copie a procesului-verbal încheiat.
5. Cel puţin la începutul fiecărui an, Angajatorul trebuie
să prezinte CSSM un raport scris care va cuprinde situaţia securităţii şi
sănătăţii în muncă, acţiunile care au fost întreprinse şi eficienţa acestora în
anul încheiat, precum şi propunerile pentru planul de prevenire şi protecţie ce
se vor realiza în anul următor, conform art. 69 din HG 1425/2006.
6. Angajatorul trebuie să transmită raportul prevăzut la
pct.5, avizat de membrii CSSM, în termen de 10 zile, inspectoratului teritorial
de muncă.
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu